Ken je dat? Het moment dat je ’s avond thuis komt en eindelijk de tijd vindt om online te gaan zoeken naar dingen die je nodig hebt. Soms komt het alleen wel voor dat je de informatie die je nodig hebt niet op de website kunt vinden. In dat geval is een live chat ideaal om gebruik van te maken. Steeds meer online winkels maken gebruik van een live chat op de website. Vaak niet alleen overdag, maar ook in de avond. Dit zijn juist de momenten waarop mensen online zijn. Heb je zelf een webshop en wil je iets met live chat doen of wil je er meer over weten? Dan zal je zeker iets hebben aan het lezen van deze blog.
Wat heb je aan een live chat?
Als ondernemer met een webshop heb je een hoop aan een live chat. Je kunt er namelijk veel mee bereiken. Vooral het aantal verkopen zal flink toenemen. Door vragen van klanten online via de live chat te beantwoorden, zorg je voor tevredenheid bij je klanten. Ook kopen mensen sneller iets als ze vragen hebben en deze meteen worden beantwoordt. Door een live chat aan je website toe te voegen heb je binnen de kortste keren een merkbaar aantal meer verkopen. Heb je een webshop kijk dan online zeker even naar de mogelijkheden voor het uitbesteden van de chatfunctie.
Wat kun je als bezoeker met de live chat?
Het kan vervelend zijn als je iets wilt bestellen bij een webshop, maar de informatie die je nodig hebt ontbreekt. In dat geval begin je waarschijnlijk te twijfelen of je daadwerkelijk iets moet bestellen. Bij websites met een chatfunctie kun je jouw vraag gewoon stellen. Je krijgt meteen antwoord en dus wordt je ervaring met de website een stuk beter. Er zou eigenlijk op elke website een chatfunctie aanwezig moeten zijn.
Dé aanvulling voor elke website!
Heb je een eigen bedrijf, dan zal je nu vast en zeker wel overtuigd zijn van de live chat functie voor op je website. Door deze uit te besteden houd je zelf een hoop tijd over voor andere dingen. Dat betekent overigens niet dat de vragen van jouw potentiele klanten niet goed beantwoordt kunnen worden. Door het beheren van de chat uit handen te geven, zorg je ervoor dat ervaren chatoperators jouw klanten te woord staan. Zelf kun je uiteraard ook terugzien welke vragen er worden gesteld en hoe daarop is gereageerd. Een live chat is voor elke webshop een goede aanvulling!